- Odwiedziny: 6445430
- Do końca roku: 236 dni
- Do wakacji: 43 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-05-09
Imieniny: Grzegorza, Karoliny
"Liczę na wygraną, czyli o grach liczbowych - wykonanie gry matematycznej"
Projekt matematyczny dla klas 6
Cele:
- Poszerzenie i pogłębienie wiedzy na temat liczb i działań na liczbach
- Doskonalenie umiejętności rozumowania, opracowywania strategii
- Dostrzeżenie powiązań matematyki z życiem codziennym
- Wyszukiwanie i korzystanie z różnych źródeł informacji
- Opracowanie informacji i prezentowanie wyników w różnych formach
- Rozwijanie umiejętności społecznych: praca w zespole, pełnienie ról, odpowiedzialność za rezultat pracy całej grupy
- Stwarzanie uczniom możliwości osiągania sukcesów.
Czas realizacji: październik – listopad 2023 na lekcjach GDD
Termin rozpoczęcia projektu: 1 październik 2023r.
Adresat: uczniowie klas 6 Szkoły Podstawowej w Pniewach
Koordynator: A. Wendt
Realizujący: A. Wendt, A. Pigla, A. Ciszak, J. Grzeszczak
Formy pracy: praca w grupach 2-4 osobowych.
Formy prezentacji projektu
- wystawa na holu szkoły
- informacja na szkolnej stronie internetowej
Kryteria oceny:
- zgodność z określonym tematem, np. ułamki, podzielność liczb
- zgodność z kryteriami zadania,
- oryginalny pomysł,
- czytelność
- systematyczność i terminowość,
- estetyka wykonanej pracy
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
Wymyślcie i wykonajcie planszową grę matematyczną:
- Ustalcie temat i rodzaj gry
- Wykonajcie wszystkie potrzebne elementy do gry (plansza, pionki, itp.)
- Wykonajcie kostkę do gry w drukarkach 3D w Laboratorium Przyszłości
- Napiszcie szczegółową instrukcję/ zasady gry
- Wykonajcie pudełko do danej gry
- Technika wykonania dowolna
A. Wendt
Podsumowanie działań projektowych.
W październiku i listopadzie bieżącego roku klasy szóste tworzyły grę matematyczną, w ramach projektu: „Liczę na wygraną, czyli o grach liczbowych – wykonanie gry matematycznej”. Uczniowie rozpoczęli od podziału na grupy, a później pracując w zespołach, wybrali temat gry i wymyślili jej fabułę. Uczestnicy projektu wykazali się dużą kreatywnością, tworząc wiele różnorodnych propozycji. Następnie podzielili pomiędzy członków grupy zadania do wykonania: przygotowanie planszy do gry, pionków, instrukcji, pudełka, kostki, a także w zależności od gry innych dodatków – np. kart z zadaniami, żetonów czy klepsydry do mierzenia czasu. Do zrobienia kostek wykorzystaliśmy drukarki 3D, odwiedzając Laboratorium Przyszłości i poznając tajniki drukowania 3D. Następnie uczniowie rozpoczęli realizację zadań. Najwięcej czasu zajęło przygotowanie planszy, instrukcji i opakowania, tak aby wykonane dzieło charakteryzowało się piękną estetyką. Wreszcie po zakończonej pracy przyszedł czas praktyczne sprawdzenie wykonanych dzieł. Młodzi twórcy zagrali w własne gry oraz gry innych grup. Uczniowie mogli ocenić walory gier stworzonych przez siebie oraz innych, a także wybrać najlepszą, ich zdaniem, grę w klasie. Zabawa była świetna.
Od czwartku 14 grudnia, wszyscy uczniowie naszej szkoły mogą oglądać prace szóstoklasistów na wystawie, w holu głównym.
A. Wendt