- Odwiedziny: 6446693
- Do końca roku: 236 dni
- Do wakacji: 43 dni
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Pniewach
-
Statystyki
-
Kalendarium
Czwartek, 2024-05-09
Imieniny: Grzegorza, Karoliny
PROJEKT "DZIECIAKI - SADZENIAKI"
realizowany przez uczniów klasy 1d
Cel:
- pielęgnowanie przez dzieci roślin oraz stworzenie optymalnych warunków potrzebnych do ich wzrostu,
- poszerzanie wiadomości dzieci na temat niezbędnych warunków do rozwoju roślin.
Cele szczegółowe:
- rozszerzenie wiadomości dotyczących wiedzy ekologiczno - przyrodniczej,
- pozyskiwanie informacji dotyczących warunków życia roślin na różnych kontynentach,
- wzbudzanie poczucia estetyki poprzez sadzenie roślin,
- zdobywanie informacji o właściwościach leczniczych drzew i krzewów,
- pozyskiwanie informacji o owadach, które zapylają drzewa i krzewy owocowe - spotkanie z pszczelarzem,
- zapoznanie się z techniką plastyczną dekupage, w celu przyozdobienia doniczek,
- założenie hodowli w kąciku przyrodniczym.
Projekt został przygotowany we współpracy z firmą Leroy Merlin.
Czas trwania projektu: marzec – kwiecień - maj 2019r.
Koordynator projektu: Jolanta Nizio
Projekt przebiegał w dwóch etapach:
Etap pierwszy - marzec
Data |
Działania projektowe |
Osoby odpowiedzialne |
11 marca |
Zebranie informacji na temat wczesnych roślin jednorocznych uprawianych w ogrodzie. |
Wychowawca, rodzice |
13 marca |
- przygotowanie dzienniczków obserwacji oraz kart pracy potrzebnych do prowadzenia obserwacji, - zapoznanie uczniów z celem obserwacji. |
Wychowawca |
14 marca |
- założenie hodowli, - sprawdzenie ilości dostępnych nasion, wielkości kształtu, koloru. |
Wychowawca , rodzice |
Do 29 marca |
- prowadzenie obserwacji, - notowanie zachodzących zmian, - wyciąganie wniosków, - zebranie informacji o roślinie, która wyrosła z ziarenka. |
|
Drugi etap - maj
Data |
Działania projektowe |
Osoby odpowiedzialne |
6 maja |
Rozpoczęcie projektu, założenia ogólne, cel. |
Wychowawca klasy |
7 maja |
Przygotowanie ekologicznych doniczek do sadzenia, przyozdobienie ich przez dzieci metoda dekupage. |
Wychowawca i Rodzice |
Od 6 maja do 23 maja |
Hodowanie, obserwacja, pielęgnacja, pikowanie roślin –Szałwia błyszcząca czerwona. |
Wychowawca i dyżurni klasowi |
15 maja |
Prezentacja zebranych informacji o hodowanej roślinie. |
|
16 maja |
Wycieczka do Dąbrowy, spotkanie z panem Michałem – leśnikiem, udział w lekcji – na temat: „Jaką funkcję lecznicza pełnią drzewa i krzewy”- warsztaty. |
Rodzice, leśnik, wychowawca |
21 maja |
Zajęcia przygotowane we współpracy firmy Leroy Merlin Zajęcia składały się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Na spotkaniu dzieci poznały różne ciekawostki dotyczące przyrody, między innymi takie, że: najmniejsza roślina kwiatowa na świecie to WolffiaAngusta z Australii, największe nasiono na świecie wykształca bardzo rzadki gatunek Palmy Lodoicja Seszelska. Głównym celem było zbieranie informacji o roślinach kaktusowatych oraz wyszukanie miejsc, gdzie w naturalnych warunkach występują te rośliny. Część praktyczna: samodzielne przesadzenie wcześniej hodowanych roślin, zastosowanie wcześniej zdobytej wiedzy. |
Wychowawca, Rodzice, praktykantka, przedstawicielka firmy Leroy Merlin |
24 maja |
Spotkanie z pszczelarzem, strój pszczelarza, budowa ula, zbiór miodu. |
Wychowawca, rodzice, praktykantka |
29 maja |
Wycieczka do Palmiarni w Poznaniu. Zwiedzanie pawilonów z przewodnikiem. Pozyskiwanie informacji dotyczących warunków w jakich muszą wegetować rośliny z różnych stron świata. |
Wychowawca, rodzice |
31 maja |
Podsumowanie projektu. |
|
Podsumowanie projektu:
Celem projektu było wzbogacenie wiedzy o rosnących roślinach w naszym najbliższym otoczeniu. Dzieci uczyły się, w jaki sposób należy zapewnić roślinom optymalne warunki do wzrostu. Samodzielnie przeprowadzone doświadczenia z sianiem i sadzeniem roślin utwierdziły dzieci w przekonaniu, że warto dbać i wzbogacać Ziemię o nową roślinność. Dzieci z wielkim zaangażowaniem wypełniały swoje zadania w lesie, palmiarni oraz na terenie szkoły. Czynnie do projektu włączyli się chętni rodzice.
Zdjęcia z realizacji projektu: